Picnic bersama keluarga

01:30:00

Putrajaya presint 4
kalau tengok gambar kat atas ni keadaan dia macam jerebu jer. Yes! memang jerebu. rasanya time aku sampai je tempat best nak ber-picnic ni aku tengok macam jerebu ni baru nak start mengaburkan pemandangan aku. hahaha. tapi okay lagi keadaan time tu. aku ngan family aku pun bentang lah tikar jugak duduk berkelah sambil makan rendang and laksa. btw aku bukan makan sangat pun. diet gitu.. entahlah.. walaupun ada makanan favorite aku tetap aku tak jamah banyak. kalau kata nak diet tu aku memang makan sikit pastu selera macam tak ada. time aku picnic aku just main dengan adik kecik aku and lepas tu cari wifi, jogging dan memancing. aku pun sebenarnya tak tahu lah boleh ke tidak memancing kat tempat tu.. aku ngan adik aku main pancing je ikan.. aku just try pancing sekali.. dapat ikan baung pulak! first time plak tu.. adik aku dapat ikan pelik-pelik namanya aku pun tak ingat.. ikan yang adik aku tangkap di bela dalam akuarium, ikan baung aku mati dah.. simpan dalam peti ais ler.. tak masak lagi.





my adik kecik

my happy faces
i got ikan baung!

my lilbrother punya ikan..

Presint16
 okay, next story.. lepas je picnic dalam pukul 9;30 pagi sampai pukul 12:30 gitu.. kita orang gerak ke presint 16 mandi kolam! best tau dak.. haih.. selalunya kau pergi kolam budak-budak je. kat dataran gemilang presint4 dengan presint9. so bosan tau kalau tengok adik mandi aku tak dapat.. so kali ni mama dah plan kata nak madi kat tempat lain pulak.. so aku pun standby baju.. untuk mandi. sampai sana.. aku dapat tahu wajib pakai proper swimming attire :( ehmm mana aku ada.. tapi nasib baik kita boleh sewa baju mandi tu! kalau sepasang baju mandi RM10. kalau budak laki lah macam adik laki aku just sewa seluar mandi RM5. tempoh mandi hanya 2jam. sebelum zohor kitaorang sampai.. pukul 1 aku duk surau tunggu waktu zohor and sembahyang. lepastu aku terus masuk kolam.. mandi lah sampai kul 3petang. nak mandi kat situ berbayar ye.. RM2 dewasa RM1 kanak-kanak. kat tempat dewasa tu kolam renangnya biasalah.. makin jauh makin dalam.. kalau budak punya macam best skit sebab ada gelongsor..








my mom jaga adik kecik aku. time ni tak ada orang kat kolam kecik ni.. kolam kecik ni free je. nak mandi bila-bila pun boleh. dia tak macam kolam berbayar tu ada time and wajib pakai swimming suit. budak kecik setahun 2 tu boleh la mandi sini.. mak nak masuk kolam pun boleh.. takde hal haha
okay, tamat sudah citer aku.. nasib baik cuti ditambah satu hari sebab jerebu.. ada jugak time aku nak update citer sikit. bye.. Assalamualaikum!

You Might Also Like

0 00 Comments