No more fake friends

15:30:00

Assalamualaikum :)
pernah jumpa tak orang yang suka buat kita kecewa? emm.. mesti ramai yang pernah. lagi-lagi orang tu tak pandai menghargai apa yang kita buat untuk dia. terima kasih pun tidak. semua orang nak rasa diri dia dihargai dan disayangi.. tak nak langsung rasa sedih dan kecewa kan? aku pun macam tu. tapi Allah dah takdirkan aku jumpa orang yang macam tu. sekarang aku dah belajar sesuatu. tak semua orang yang kita buat baik akan dibalas baik. semalam aku dapat pengalaman baru. aku kenal dengan someone yang aku rasa dia baik.. in de end. dialah orang yang sakitkan hati aku. just because dia dengar kata-kata kawan dia yang tidak munasabah tanpa tanya aku dulu, sama ada betul ke tidak. means orang yang tuduh kita tanpa bukti. suka tak bila kita di tuduh?  mesti lah tak suka. jalan penyelesaiannya.. aku tanya. 
"kenapa tak bertanya dulu pada aku? 
"kenapa kau salahkan aku?"
dia diam. and tutup cerita. before that dia dan kawan dia dah 'hina' aku. kesalahan sendiri dah nampak but she didn't say sorry. 
sumpah, kecewa gila dengan kawan macam tu. untuk kekalkan hubungan kawan ni, aku buat baik kat dia. ingat kat dia tak lupa hari special dia likes hari jadi. bagi present, jaga hati. dengar cerita dia. walaupun ada sikit perangai yang kita tak suka. aku rasa normal kalau kita tak suka sikit perangai seseorang tu. berbuat baik pada seseorang tu dah jadi satu kebiasaan.. jaga hati orang, pun jadi satu keutamaan. but ada orang yang  hati busuk jadi batu api. bagi aku kalau ada orang macam ni. memang masalah takkan settle. :(
now. langkah terakhir aku, minta maaf. dan jauhi orang yang macam tu. aku ingat satu je. Allah ada dengan aku, ramai lagi kawan yang baik yang ada dengan aku. bagi aku semangat sama jugak dengan family aku. Alhamdulillah. 
And btw. nak buat macam mana. hari yang patutnya happy jadi hari yang sedih dalam hidup.. terima kasih pada sahabat yang jauh ingat birthday aku hehehe..  terima kasih jugak kat mama dan ayah ;)
"Happy Birthday to Me yang ke 17 tahun" 
"saya doakan aishah berjaya dalam hidup samada di dunia mahupun di akhirat,  semoga menjadi anak yang solehah. dan mendapat keputusan yang cermelang dalam peperiksaan SPM. aamiin.."

Assalamualaikum :D

You Might Also Like

12 00 Comments

  1. The same happened to me when I was in highschool. Thats why I rather be alone.

    ReplyDelete
  2. well that kind of friends are everywhere. sometimes we can't avoid them.

    ReplyDelete
  3. memang wujud orang macam tu. teruskan jadi orang yg baik ya. terus buat baik walaupun orang jahat kat kita. T^T

    ReplyDelete
  4. pernah jadi masa Form 1 dulu, tapi itu pun bukannya kawan rapat cuma tak sangka mereka buat camtu. alhamdulillah ada kawan kawan yg setia sampai sekarang :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang jadi kat kita pun bukan kawan rapat.. :) kita pun rasa bersyukur cause ada kawan lain yang bagi nasihat n sokongan :D

      Delete
  5. salam..
    sabarlah ye..
    itu semua adat berkawan..akn jumpa punye..even bila dadewasa ni juga..
    sebab manusia ni xbegitu matang..apapun kena berhati2 dengan sesiapa pun yg kita kawan
    apa yg boleh dikongsi,kita cerita,apa yg xperlu,just keep quite.ad mslh,mgadu pd ALLAH.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih atas nasihat akak :) I am very appreciated

      Delete
  6. bila kes 'dengar-dengar' ni memang payah sikit.
    unless kalau dia betul-betul ikhlas bkawan dengan kita.
    bertabahlah.
    jangan kita jadi orang macam ni dah lah kan.

    not:
    buat baik orang dengki.
    buat jahat orang mengeji.

    ReplyDelete