ways to study effectively!

22:17:00

Tumblr.
Assalamualaikum  gais :) Hai..
dah bape lama aku tak jenguk blog aku. wish happy new year pon tak. hilang camtu je. kehkehkeh.. tapi hilang kejap je sebab sibuk dengan study, masa pun tak dapat nak arrange dengan betul lagi. taniah for me cause dapat jawatan ajk dalam kedet bomba. eceh.. bukan apa aku dah lama tak pegang jawatan. buat last year sekolah akhirnya dapat jugak walaupun AJK je weh. okaylah stop cerita. now. aku nak bagi tahu kat kawan, pembaca semua.. tips belajar yang kira berkesan! hehehe. okay tips ni diberi oleh sepupu aku Fatin. dia dapat 8A dalam percubaan SPM 2015. sekarang tu tengah dok berdebar tunggu result lah tu. hehehe. harap tips ni berguna buat yang masih belajar tu. :D


1. korang kena menguruskan masa tu dengan betul :)
2.tumpukan perhatian di dalam kelas ! *jangan berangan*
3.jangan study saat-saat akhir ye. *memang aku sgt! last minute baru aku nak bukak buku apa lagi time musim exam :p lepas ni kena ubah perangai.
4.buat banyak latihan dan buat nota :) 
5.study di tempat yang korang rasa selesa. 

okay, ini saja yang aku nak kongsikan kat korang. *sharing is caring :)
Assalamualaikum !


You Might Also Like

10 00 Comments

  1. tips yg memang patut ikut, paling penting jangan study last minute :) all the best SPM!

    ReplyDelete
  2. thank u so much i rlly need this atm hikhik. best of luck wak in everything! gogooooo!

    ReplyDelete
  3. Good luck for SPM! Hehe every semester google benda ni takut lost track TT_TT Huhuuu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you kak :) insyaAllah.. kita akan buat yang terbaik untuk SPM hehee. and good luck to you too

      Delete