Kampungku

15:47:00

Assalamualaikum
dah bape lama aku tak balik kampung. em, ini lah satu-satunya kampung yang aku ada. kampung belah mak aku hehehe. kampung ayah di KL. nak dekat setahun jugak lah tak balik sebab tak ada siapa yang duduk kat rumah. masa cuti bulan 12 plan nak balik tapi tak jadi, sebab ada sedara yang tak dapat balik. and then tangguh ke cuti raya cina. Alhamdulillah. dapat gak merasa balik suasa kampung. kehkehkeh~ aku share bape gambar masa aku kat kampung.
ini gambar time aku ngan family aku beli ikan. beli ikan merah fresh punya! memang tiap-tiap balik kampung kitaorang akan beli ikan merah yang tangkap terus. and bakar kat umah. perh! bab makan is my favourite part. malangnya aku tak selfie dengan makanan. cause nak makan, makan. phone mana pegang bila duk kampung. internet mana ada. sob sob~

kalau sesiapa nak beli ikan kat tempat yang biasa aku beli. ni. lokasi dia kat simpang masuk ke MRSM lenggong.
sebenarnya aku nak bagi tahu nama semut ni, tapi lupa apa nama semutnya. emm. bila kene gigit ngan semut ni, adik aku kata macam kene gigit ngan semut api.
ini pemandangan yang aku tangkap masa kau nak tutup tingkap tingkat atas. time ni nak masuk mighrib da. cantik kan?
bila aku balik kampung, aku teringat arwah opah dan atok, lepas tu aku teringat susana time hari raya. makan, makanan yang sedap-sedap. balik kampung je, ikan bakar yang aku makan. sambal belacan ada, sambal tempoyak ada, sambal kuah kicap ada, ulam itu ini. gulai sedap-sedap. emph! sorry bab makan memang aku over. InsyaAllah tahun ni kita raya dikampung :) walaupun bosan en, tak ada wifi.. its okay la. hehehe. bye, bye.. Assalamualaikum :D

You Might Also Like

5 00 Comments

  1. shawal datang singgah + follow sini.. :)

    jemput join GA Shawal ^^

    http://akubukaninnocent.blogspot.my/2016/02/daebakfebruary.html

    ReplyDelete