Holiday ; Pulau Pinang

15:37:00

Assalamualaikum ;)


Okay, hari rabu yg lepas. Aku ngan family aku plan nak pi Pulau Pinang :) dah bape tahun tak pegi.. walaupun dah 3/4 kali pergi sana, still ada lagi tempat yang aku ngan family aku tak pergi lagi :( walaupun Pulau Pinang tu kecik jer! hehehe.. tapi sebelum aku gerak pi Pulau Pinang.. aku tido satu malam  kat umah pak cik aku di Ipoh.. so esok paginya  baru gerak. dalam pukul 10 ke pukul 9 pagi.. aku pun tak ingat.. sampai Pulau Pinang pukul 11 tak silap..







selama ni belum pernah lagi merasa naik jabatan no2 Pulau Pinang.. so alang-alang pergi sana aku kata lah ayah aku jom lah try guna jabatan no2 tu. bila dah sampai sana aku tengok tak banyak kereta pun yang ada.. mungkin sebab jabatan tu panjang? atau laluan nak ke jabatan no2 dari pulau pinang ni agak jauh? entah lah aku pun tak pasti.. bila masuk je kawasan laluan ke jabatan no.2 tu kira kat situ aku tengok banyak kilang.. kira pusat perindustrian la.. bila dah masuk Pulau Pinang dengan guna jabatan no2 pun.. aku akan jumpa banyak kilang.. hehehe..  tak macam jabatan no1 tu, terus ke bandar..

Destinasi yang pertama aku pergi mesti lah Bukit Bendera! haaa.. sekarang ni dah best da.. kat atas bukit bendera tu.. meh aku kongsi gambar. tapi ada jugak tempat kat atas tu aku tak pi, sebab kesuntukkan masa.. duduk kat atas tu je pun 2jam aku rasa..



 seriously cakap, aku tak gayat pun time duduk dalam train tu.. yang rasa nak muntah tu mama aku la.. gayat katanya.. laju pulak tu. aku duk tepi tingkap menyempit dalam train tu, mana taknya.. padat kot orang dalam train tu kehkehkeh.. nasib tak bau badan orang!


Pemandangan dari atas Bukit Bendera..kita boleh tengok Pulau Pinang tu macam mana hehehe








time ni aku nak test lah pakai kene bayar singgit 2minit tak silap.. tak sampai berapa saat.. aku bagi lah adik aku tengok.. pastu.. disampung lagi oleh mamaaku.. plus tambah duit laa..







 okay kita sambung jalan lagi!

ramai seyh,. orang kat sini.. cuti sekolah lah katakan..


time ni aku ngan family nak naik atas nak pi masjid.. sebab waktu solat zohor dah masuk..

Masjid Bukit Bendera!

sebelah masjid ada orang jual air dengan burger.. kita rehat dulu kehkeh..



tak sempat aku nak selfie dengan meriam ni.. sebab dah lewat sangat.. check in hotel pun belommm

tempat ni banyak lah mangga bentuk love tu macam kat korea tu la.. hahaha. aku tak ada lah buat.. tengok-tengok jelaaa kehkehkeh..

tempat ni atas muzium burung hantu..aku tak tahu pun.. ada apa sebenarnya. konon nak naik atas muzium tu just nak snap view atas bukit bendera ni je.. rupanya tempat conteng mangga bentu love! hahaha.. XD



dah nak turun balik.. beratur bukan main panjang.. nasib baik tak lama..
 okay, aku rasa banyak gambar aku share.. nanti aku sambung lagi cerita next destination pulak. Bye Assalamualaikum!


You Might Also Like

7 00 Comments

  1. Bestnya.
    Tiap-tiap tahun mesti pergi Penang. Tapi tak pernah ambil masa pi jalan-jalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rugi la.. kat penang banyak tempat best tpi kite pun still ada tempat yang tak pergi lag :)

      Delete
  2. bestnye..tp ramainya org...last pergi sana masa skolah rendah dulu..lama sangat dah..bila lagi nak pergi ni....huhu

    ReplyDelete
  3. cantiknya semua gambar , ambil guna apa ya ?

    ReplyDelete
  4. bestnya~ macam korea ade tempat locklove :P

    ReplyDelete