Holiday : Pulau Pinang Part II

18:58:00


Assalamualaikum :) 

cerita pasal cuti kat Pulau Pinang tu tak habis lagi.. sekarang nak sambung balik cerita. sorry lambat :(
kali ni aku nak cerita kat mana aku tidur satu malam kat Pulau Pinang.. biasanya kalau pergi Pulau Pinang tu, satu family aku nak tempat penginapan kitaorang tu dekat dengan pantai! senang, nak mandi pantai.. dah nama duk atas Pulau, rugi lah tak menginap tepi pantai.. dah la duk KL Tengok rumah orang and tengok bagunan mencakar langit aje. alang-alang dapat cuti atas Pulau apa salah nya duk depan pantai pulak.. pemandangan pun luas jugak.
okay, first kita orang memang dah usha kat agoda, trivago dan laman web tempahan hotel online kat internet.. nak memandingkan harga lah kata kan.. kalau booking dalam internet murah ciket
tapi kalau booking last minute. harga memang dah kurang tapi nak hampir dengan harga asal :(. kalau nak booking, booking awal-awal harga pun lagi mantop! masalah aku ni booking last minute, hurmm nak dekat dengan harga asal, lepastu bilik yang untuk family habes.. duduk lah bilik yang serba serbi serdahana jew. Alhamdulillah.. bilik tu muat untuk kitaorang satu Family 9 orang. tapi 3branak tido bawah. nasib baik kitaorang standby toto dengan bedding hahaha.. dah jumpa hotel yang the best! kita orang satu family pon setuju. tempat pun cantek iaitu di Bayview Hotel Resort..  dekat Batu Feringghi je uolls.. ceh macam nak promote pulak.. aku just nak share cerita je.
*sorry lah kalau ada gambar yang agak kabur gitew.. hahhaha gelabah tak tentu pasal lah ni. bergegar phone 






 part bilik air la yang aku suka sebab ada tab mandi.. kahkahkah ^.^

tengok pemandangan camne. hurm.. aku agak kecewa sikit, sebab dapat bilik tak nampak laut.. dapat tengok jalan, kedai, bukit je. apa-apa pun its okay lah. asalkan selesa.


 kita lepak-lepak kat balkoni dulu dengan adik. time ni pagi. memang sejuk gila ;D
duk minum teh hijau panas dulu. hahaha.. jangan salah paham yew. rokok tu bukak i yang hisap, tu my father punya.:P


  aku tangkap pemandangan ni dari lobi.. kat lobi tu ada balkoni tempat orang rehat ke duduk-duduk bersantai.. syok kan.. tengok. dari tempat kolam renang nak gi pantai jalan kaki je. kalom besar yang ni memang dalam tau..

 
 yang ni baru kolam budak-budak.. tersorok sikit.

 Tengah berjalan nak gi pantai ada tempat korang boleh berkelah jugak.. nice kan?
 Jalan nak Pi pantai
 kat belah sana nu.. ada perhidmatan water sport..



lawa tak? aku payung gambar lawa time kat pantai hehehe..




 time pagi-pagi lepas breakfast kitaorang dah start meninjau kawasan sekitar resort.. hehehe  orang pun tak ramai.. time kat pantai ni.
adik aku dah start berendam dah. aku sejuk lagi time tu. ^.^


 adik-adik aku syok naik kuda aku syok duk kat gym hahaha.. rugi nya aku :(

 sebelum mandi tu aku ngan my mom panas kan badan dulu dekat gym. settle 30 minit keluarkan peluh baru berendam. segar badan. :D

sekian saje. cerita aku setakat ni, ada sambungan sikit je lagi cukup lah sampai part III maybe? ^.^
Assalamualaikum :)

You Might Also Like

6 00 Comments

  1. pergh! bestnya dok resort siap ada kuda lagi...
    hari tu datang penang banyak tempat lagi tak sempat pergi...hope ada peluang lagi pergi lepas ni..^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita pun sama byk tempat tak pergi lagi sebenarnya.. :(

      Delete
  2. haritu pun sempat gi penang hill, war museum dgn trick art museum je

    ReplyDelete
    Replies
    1. bestnya.. war museum dgn trick art museum x pergi lagi :(

      Delete
  3. Wow!It is so wonderful.Nak pergi penang jugak.Btw nice blog :)

    ReplyDelete