keputusan aku

22:42:00



okayy hari ni aku kira dri tengahari sampai ke petang dok sebok belajar add math ngan kesayangan :) kenapa tiba-tiba aku belajar add math sedangkan kelas aku tak ada add math punn..
sebab aku sebenarnya ada cuba minta kat cikgu nak masuk kelas sains pertanian.. okay benda ni pun sbnrnya pada awal memang aku ada niat nak masuk kelas tu.. tpi memandangkan nobody push aku tuk masuk kelas tu dan akhirnya aku dh macam xde hati nak masuk kelas tu.. sampai lah satu tahap aku bertekad tuk buat rayuan ke vokasional yg aku mohon sbb permohonan tak diterima lah kene buat rayuan dah lah aku amik IT ngan Perakaunan so x rayu cam rugi pulak... better aku pindah.. so bila dah bertekad tu my kesayangan tak bagi pulak.. okay benda ni mmg nak cita panjang sgt.. lepas tu ianya sgt peribadi lah :p sampai lh aku buat keputusan tak jadi nak buat rayuan. haiyaaa agak berbelit.. kalau nak di ikutkan.  aku sebenarnya dah selesa ngan kelas yg aku duduk sekarang.. tpi disebabkan my kesayangan bgi dorongan pastu dia agak merayu rayu.. dia bgi idea suruh masuk kelas dia nnti leh belajar sama2. kenapa aku setuju nak ikut cakap dia?
sebab aku pikir macam ni.. kursus yg aku amik kat KV tu mmg best lahh.. bila keluar inyaAllah boleh dpt kerja.. masa depan pun okay.. daripada aku duk kelas geografi kat sekolah aku tu.. baik masuk KV. lagi pun cita2 aku yg sebenarnya xada kene mengena pun dgn ape aku belajar dlm kelas aku duduk sekarang. so aku pun mcm tak hala tuju bila duk kelas tu.. memandangkan kesayangan aku tak bg. dia pun suh masuk kelas dia.. kls dia tu mmg elok sgt lah.. sbb aku kan nak jadi pilot.. kls dia pulak ada fizik.. kalau nak jadi doktor pun boleh, ade bio.. aishh suka gak lah aku.. ade jugak semangat nk capai cita2 tu kan.. sebab tu lah aku setuju ikut cakap dia. so bila aku cuba minta tu.. cikgu tanya aku tahun lepas dari kelas mana? dari pandangan cikgu aku ni kann dia tgk aku dari kelas bawah tahun leps kalau aku nak naik mmg agak mustahil aku nak belajar subjek susah gitu.. sedangkan result aku lebih kurang sama jer ngan budak yg dpt kelas C tu. ape lah cikgu aku tuu.. hahaha ape2 pun bila cikgu aku dah berbincang ngan cikgu penyelaras form4.. akhirnya dia bg peluang duduk kelas tu.. dalam masa seminggu.. kalau aku suka.. mmg nak belajar dlm kelas tu.. dan rasa boleh bawak subjek tu.. aku boleh kekal dalam kelas tu. kalau aku tak minat selepas aku dh cuba duduk dalam kelas tu.. aku boleh masuk kelas aku balik.. so keputusan terletak pada keinginan aku sendiri.. kalau aku rasa xleh bawak aku pun tak nak susah kan diri aku.. aku boleh je belajar kat kelas asal aku. :) apa2 pun aku xakan berhenti berdoa untuk diberikan petunjuk.. aku takut kalau buat pilihan yg salah.. tak nak langsung rasa menyesal.. bg aku benda ni mmg xleh main.. aku nak tengak family aku happy tgk aku berjaya. harap sgt.. Amiin.. okay byeee

You Might Also Like

0 00 Comments