Jerebu

07:00:00


Assalamualaikum :) em.. start hari ahad minggu ni kita diserang jerebu lagi.. :o lepas tu macam biasa lah kementerian pelajaran umum kan hari isnin cuti.. disebabkan bacaan ipu dalam keadaan tidak sihat. so, hati aku mula keliru.. eceh.. sama ada nak suka sebab dapat cuti or sedih sebab exam akhir tahun tak habis lagi? bila jerebu dekat area selangor ni asyik berda dalam keadaan tidak sihat maka.. setiap hari je berita bagi tahu "sekolah ditutup".. 
dah 4hari kita cuti.. minggu lepas aku tak ada paper so, duduk rumah 4 hari jugak. kalau nak tahu, bulan ni kita banyak dapat cuti.. lapas tu exam kena tangguh now 7subjek lagi belum selesai! erhh.. so aku dah tahu, aku lagi rela pergi sekolah sebab nak habis kan exam dari terperuk kat rumah pastu fikir pasal exam je yang tak habis-habis lagi.. seriously kira 1bulan exam.. sebab kena tangguh je. patutnya minggu ni dah habis :( 
so selama aku cuti dirumah ni, aku always gak lah bukak app  Malaysian Air Pollution Index korang boleh download kat Play Store. dengan merujuk aplikasi ni tiap hari jerebu ni, aku boleh agak esok sekolah ke cuti. kahkahkah.. aku tengok kuning (tidak sihat) je area Selangor ngan Putrajaya. semalam Shah Alam dengan Port Klang dalm keadaan paling tidak sihat, itu yang buat aku lagi sedih. Alhamdulillah.. pukul 1 tengahari semlam.. bacaan ipu tu dah semakin rendah la.. 
aku berharap sangat jumaat ni sekolah.. dan minggu depan aku harap sangat keadaan di Malaysia bebas daripada jerebu. so takde tangguh-tangguh exam da.. kalau lepas exam selesai takpe lah cuti aku pon rasa cool je.. takde stress dah. hehehe.. mengada kan aku ni banyak bunyi betul :p okay la, thanks sebab dengar aku bebel.. Assalamualaikum :)

You Might Also Like

0 00 Comments