My Pets

19:04:00

 Assalamualaikum.

bulan lepas :) aku ada bela 3 ekor hamster, pastu ade satu hari tukan.. aku balik kampung.. malam baru aku turun KL Balik. Aku masuk je bilik aku ternampak sangkar hamster aku terjatuh dari atas meja Study aku. Sangkar tu kecik jelah.. pastu sangkar tu plastik.. penutup sangkar tu pulak senang sgt terbukak, kalau jatuh tentu lah terbukak penutup sAngkar tu. And bila dah jatuh tahu - tahu je la.. hamster aku dah terlepas, rasanya tikus yg langgar sangkar tu.. yeahh mmg tak di nafikan lagi tikus selalu masuk ikut tingkap bilik aku.. sbb tingkap tak boleh tutup rapat, bukan sebab aku makan dalam bilik kayh. bila aku tgk sangkar aku kosong, aku panggil adik2 aku ajak cari sekali, kita org cari jumpa 2 ekor je, seeokor lagi entah kemana sampai ke hari ni tak jumpa jumpa. Baru baru ni.. 2 ekor hamster aku mati.. sebab sakit.. pastu adik aku dia kate nk share duit beli lagi hamster kalj ni 2 ekor saja, tup tup time kita org beli tu untie kedai haiwan tu dia bagi lagi seeokor free, so kita org terima je la.. kali ni aku beli sangkar yg lebih besar, ade tempat dia boleh exercise yg pusing2 tu, ade rumah.. ade 2 gelongsor..  beli sangkar besi Je dulu.. pastu dulu aku tak ada beli makanan hamster tu.. just bagi kuaci je.. time tu mmg tek reti nak jaga camne.. blurr2 jer jaga hamster, bila dh mati baru tahu nk jaga, aku pun siap beli pasir mandi dia.. wangi lah sikit bau hamster tu.. hamster yg aku bela sekarang dia suka pulak bila aku bagi dia dok atas pasir mandi tu, siap golek2 lagi..  Harap dapat jaga hamster yg baru ni dengan elok.. sriously mmg susah nk jagak, tambah pulak kene rajinn...




Comel tak? Tapi yang paling aku tak suka time aku nk diaorg aktif diaorg pi tidur, kalau aku bgi makan cepat jer sebu pastuu baring2. Cer malam, bukan main suka diaorg bergayut sana sini

You Might Also Like

0 00 Comments